3. třída

Vezmi si libovolný sešit, který máš doma a všechny úkoly, které nebudou v pracovním sešitě, vypracuj do tohoto sešitu. Vždy napiš datum.

22.5.2020

ČESKÝ JAZYK

Nejprve ke včerejšímu čtení. Nejčastější chyba byla „Která barva se v textu neobjevila?“. Také žlutá barva se v textu objevila  – „Tu a tam některý lístek dokonce žloutl. „

Dnes si dočteme druhou část textu Smetanově bílé sluchátko.

  • Otevři si čítanku na straně 119 a přečti si druhou část.

Koho žádalo sluchátko o pomoc?

  • Vytvoř si takový telefonický rozhovor do sešitu. Otevři si tento odkaz a nejprve si přečti zadání. Vypracovaný rozhovor si nech vyfotit a poslatJč 22.5. rozhovor.docx (11383)

Hmyz ovšem nemusí být vždy pro všechny problém. Například někteří ptáci mají hmyz za potravu.

 MATEMATIKA

Užitečným hmyzem je včela. Díky jejímu opylení květů na podzim sklízíme třeba jablka.

-          Podíváme se, kde se zrovna včela nachází. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika3_geom/Matematika3_geom.mc&pageord=453

Velmi užitečným hmyzem v lese je mravenec. Hubí velké množství lesních škůdců.

-          Rozhodni za mravence o správnosti. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika3_geom/Matematika3_geom.mc&pageord=457

Pro nás určitě otravným hmyzem je komár. Ale vlaštovky si ho rády dají ke svačině. Takže je i užitečný.

Najdi všechny komáry. Otevřete si odkaz 01. https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&search_mode=search&class=3&subject=Matematika&search1=Polop%C5%99%C3%ADmky+%E2%80%93+spole%C4%8Dn%C3%A9+body#selid
 
 

ANGLIČTINA

Počítej zvířata na safari. https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/20.there/there2.htm

Tak, která zvířata můžeme vidět na safari? Vylušti a napiš správně do sešitu. 22.5. luštění.docx (12778)

Umíš už i psanou podobu zvířátek? Všechny jsme se neučili, ale nevadí. Zkus i ty.

Zvířátka ze safari schovala poklad. Získáš ho?

21.5.2020

ČESKÝ JAZYK

Další skupinou savců jsou obojživelníci. Jsou to například žáby, které žijí ve vodě i na souši. Ale to můžeme říct i o krokodýlovi a přece není obojživelník, ale plaz. Mláďata obojživelníků se mohou vyvíjet jen ve vodě a dýchají žábrami. Dospělí jedinci už žijí převážně na souši a dýchají plícemi.

  • Teď se pokusíme o takovou přeměnu jako u obojživelníků. My ovšem budeme hádanky v řešení. Otevři si učebnici na straně 56 cvičení 7 Všeználkovy hádanky. Do sešitu si zapiš jen doplněná slova.

Poslední skupinou savců jsou ptáci. Ptáci mají křídla, ale nemusí umět létat (jako třeba pštros), mají zobák a jejich tělo je pokryto peřím. Dej pozor na netopýra. Sice létá, ale je to savec, rodí živá mláďata.

Už jsme si říkali, že se živočichové dělí na obratlovce a bezobratlé. Mezi obratlovce patří těch pět skupin, o kterých jsme si povídali celý týden. Bezobratlí živočichové nemají kosti a jejich tělo zpravidla chrání tvrdá schránka. Nejznámější skupinou bezobratlých je hmyz. Ano, vyjmenované slovo.

 

MATEMATIKA

Kontrola řešení včerejší slovní úlohy. M 21.5. kontrola rafťáci.docx (13367)

A jdeme zpátky k hmyzu. V textu nám strom ničily mšice. Rostlinám škodí sáním a za kamarády mají mravence, kteří je chrání před nepřáteli.

  • Zjisti, kolik má strom mšic. Otevři si pracovní sešit na straně 32 cvičení 3 a počítej.

Na zahrádce zůstaneme a podíváme se na další hmyz, který může škodit, ale bývá krásný. Jsou to motýli.

Jednou z fází vývoje motýla je housenka. Ta pro většinu z nás nebývá moc krásná a hlavně dokáže zničit dost úrody. Housenka si musí hodně nacpat bříško, aby se pak mohla zakuklit a z kukly vyletět krásný motýl.

A teď trochu boje na zahrádce mezi hmyzem a rostlinami.

  • Otevři si učebnici na straně 40 cvičení 2. Rozlouskni bojový plán housenek. Do sešitu stačí napsat příklad a odpověď.

20.5.2020

ČESKÝ JAZYK 

Malá rozcvička na začátek.

Dnes se podíváme na savce. Nejprve vám představím jednu knihu, která by se vám mohla líbit. Jmenuje se Fantastický pan Lišák – Roald Dahl.

Savci, mezi které patří také liška, většinou rodí živá mláďata, která po narození sají mateřské mléko. Různým živočichům se rodí různý počet mláďat. Například myš rodí až 6 mláďat a to několikrát za rok. Tohle zvířátko pak může v tomhle velkém množství zničit vysetou úrodu.

MATEMATIKA

Rozcvička dnes bude v učebnici na straně 39 cvičení 4.  Opět si vezmi folii nebo proužek papíru a počítej.

A teď zpátky k savcům. Mezi savce patří také delfín, kosatka nebo velryba. Nejsou to ryby, protože dýchají plícemi, rodí živá mláďata a ta krmí mateřským mlékem.

Populace kosatek a velryb je neustále kontrolována. Kosatky jsou loveny pro maso, ale jsou zabíjeny rybáři, protože kosatky jim loví moc ryb.

Tihle savci žijí v mořích. Naše republika nesousedí s mořem a tak se přesuneme k řekám, u kterých žijí další savci jako vydra.

  • Vyřeš tuto úlohu. Dnes stačí příklad a odpověď. Řešení zkontrolujeme zítra.
  • Řeku Moravici sjíždí parta 38 raftařů. V každém raftu je místo pro 4 lidi. Na jakém nejmenším počtu raftů může tato parta jet? Kolik raftařů je v posledním neúplně obsazeném raftu?

ANGLIČTINA

Nejprve k opakování v pracovním sešitě strana 46, 47. Sice stále ještě nemám práci od všech, ale pro ty, kteří to poslali, mám tady vysvětlení. Ve cvičení 2. jste měli doplnit pouze No, it hasn’t. nebo Yes, it has. Ve cvičení 3. jste většinou slova spojili správně do vět. Slovní zásoba v kvízu A super. A teď dobrovolný kvíz B. Podívej se v odkaze. Aj 20.5. kvíz B.docx (12513)

Už si pamatuješ některé savce anglicky? Zkusíme včerejší cvičení.

Teď se podíváme na obrázek safari v učebnici na straně 48. Tady najdeš nejen savce, ale i plazy.

Slovíčka z předchozího úkolu se nauč psát a tyhle v pexesu si zkus pomalu zapamatovat ústně.

19.5.2020

ČESKÝ JAZYK

Víte, co nebo kdo je to bělice, ježdík, drsek nebo tloušť? Rybáři z naší třídy už hlásí, že to jsou názvy ryb.

  • Nejprve si přečti z čítanky na straně 127 krátkou básničku Rada – Vojtěch Cinybulk.
  • V našich řekách žijí různé ryby. Některé názvy najdeš pod básničkou ve cvičení 1. Nauč se je dobře číst. Některé názvy jsou jako jazykolam.
  • Najdi všechny názvy ryb v básničce a zapiš je do sešitu podle abecedy. Prozradím, že tam najdeš 4 názvy ryb. Abecedu můžeš najít v učebnici českého jazyka na straně 7.

Jak zněla rada parmy? Použít udici.

Teď si zkusíme nějakou tu rybu ulovit na udici.

Rybáři musí mít velkou trpělivost při čekání na úlovek. Sedí, sedí, až vysedí v trávě důlek. Loví, loví, až vyloví malou rybičku.

  • Otevři si pracovní sešit na straně 48 cvičení 19 a buď trpělivý/á ve tvoření slov.

Příklad: Ryl, až vyryl kořen.

 

MATEMATIKA

Ryby žijí pouze ve vodě. To je jeden ze znaků, který je odlišuje od jiných obratlovců. K dýchání tedy nepoužívají plíce, ale žábra.

Tělo ryb je pokryto šupinami. Někteří lidé věří, že šupina kapra věnovaná na Vánoce přináší do peněženky peníze. Pojďme teď nějaké šupiny nasbírat.

Ryby se, jako všichni živočichové, také pohybují. Pohybují se pomocí ploutví.

 

ANGLIČTINA

K pátečnímu opakování v pracovním sešitě se vrátím v další hodině angličtiny, až budu od všech vědět, v čem chybovali.

Dnes se podíváme na Animal safari. Co je to safari? Volně žijící zvířata žijí pod dozorem ošetřovatelů, ale nebydlí v klecích nebo voliérách.

  • Poslouchej a opakuj anglické názvy živočichů. Pracuj s otevřenou stránkou. Klikni na znak poslechu, poslouchej, zopakuj, prohlédni obrázek. Když už si některé zvíře budeš pamatovat, tak nejprve řekni hlasitě jeho název a pak zkontroluj poslechem. https://www.learningchocolate.com/content/animals-0
  • Nyní budeme pracovat na stejné stránce, ale klikni na Match up 3. Pod obrázkem najdeš znaky poslechu, klikni, poslouchej a znak mikrofonu přiřaď ke správnému obrázku. https://www.learningchocolate.com/content/animals-0

Podívej se, jak žijí „lions“. Nelekej se, že nebudeš rozumět. Jde jen o poslouchání angličtiny a krásné obrázky. Když ovšem budeš dobře poslouchat, nějaká slovíčka už umíme.

Koukneme ještě na další živočichy. Všechny si je hned určitě nezapamatuješ, ale trénuj.

18.5.2020

ČESKÝ JAZYK

Minulý týden jsme četli bajku Orel a sova. Vaše odpovědi byly velmi zajímavé a škoda, že jsme si o nich nemohli promluvit. Dnes si přečteme další bajku o kočce a myších.

  • Otevři si čítanku na straně 155 text Kočka a myši – František Branislav a přečti si tuto bajku.

Myši se v této bajce naučily dbát na opatrnost. Vyučily se ukrývání.

Kočka se snažila myši napálit. Zkusila se přetvořit v něco jiného. Ale myši se nenechaly napálit.

  • Najdi v textu bajky 3 schovaná slovesa, která začínají na slabiku vy-. Kontrola:Jč 18.5. hledání sloves.docx (10301)
  • Teď si pohrajeme s jinými slovy. Vyhledej v textu slovesa, ke kterým umíš přidat předponu vy- nebo vý- . Dokonce můžeš použít jen část slovesa, ale nové slovo musí dávat smysl. Kontrola:Jč 18.5. tvoření sloves.docx (11794)
  • Vyzkoušej si, ke kterým slovesům ještě můžeme přidat předponu vy- nebo vý- . Klikni na Spustit. Dobře si čti slova a přiřazuj ke správné předponě. Šipkou vpravo projdi další 2 strany a nakonec si cvičení zkontroluj fajfkou vpravo dole. https://www.skolasnadhledem.cz/game/5875

MATEMATIKA

Kočka i myš patří mezi živočichy obratlovce. To znamená, že tito živočichové mají kostru složenou z kostí a páteř z obratlů. Jako my lidé. Tak třeba kočka má 244 kostí a dospělý člověk 207 kostí.

Mezi obratlovce patří třeba také kapr, žába, had, ještěrka, holub atd. Jejich těla se skládají z kostry.

Tyto skupiny se od sebe rozlišují různým způsobem. Někteří mají 2 končetiny, jiní 4 končetiny, někteří mají ploutve nebo nemají končetiny.

Ke které skupině živočichů patří člověk? Správně, k savcům, protože miminka po narození také sají mateřské mléko.

Starší úkoly: 16.-20.3. 3. třída

23.-27.3. 3. třída

30.3.-3.4. 3.třída

6.4.-8.4. 3.třída

14.4.-17.4. 3. třída

20.4.-24.4. 3.třída

27.4-30.4. 3. třída