14.4.-17.4. 3. třída

 

17.4.2020

ČESKÝ JAZYK

Dnes si nebudeme povídat s Malým princem, ale zkusíme pochopit dospělé.

Už víme, že planetka Malého prince není větší než dům. Pro nás možná je dům velký, ale jako planetka?

  • Otevři si pracovní sešit na straně 41 cvičení 23 a vybarvi správně tento dům. Můžeš mu pak třeba domalovat střechu nebo plot.

Už víš, jak přemýšlejí dospělí? Vyzkoušíme, jak jsi dobře četl/a.

  • Do sešitu zapiš jen věty, které jsou podle textu pravdivé. Až budeš mít zapsáno, popros rodiče o poslání tvé práceJč 17.4. Rozhodni.docx (12489)

A co všechno vlastně musíte dělat, aby byli s vámi rodiče spokojeni? Hlavně je musíte mít rádi a vážit si jich.

MATEMATIKA

V dnešním příběhu letec zmiňoval některé planety naší sluneční soustavy. Nechyběl mu tam další planeta - Jupiter. Ten je spolu se Saturnem největšími planetami.

  • Kolik by tak mohly tyto planety vážit? Rozhodně bychom na to nepoužili tyto jednotky hmotnosti. Otevři si pracovní sešit na straně 23 cvičení 5 a nezapomeň dopisovat k výsledku jednotky.

Jupiter je velký silák v pruhovaném pyžamu. Pruhované pyžamo jsou barevné pruhy mračen rychle plujících kolem Jupitera.

Saturn je parádivý frajer a neustále leští své prstence. Zdálky vypadají jako zlaté. Ve skutečnosti jsou složené z prachu a kamínků potažených ledem. Prstence se chovají díky ledu jako zrcadlo a odrážejí sluneční paprsky.

ANGLIČTINA

Zopakuj si nová slovíčka. Poslouchej, opakuj a hledej v obrázku. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English3_2/english3_2.mc&pageord=69

Dnes si napíšeme a namalujeme některá slovíčka do slovníčku. Budeme je tam dávat postupně.

Někdy nám dobré jídlo může na tváři vykouzlit úsměv. Co by to tak mohlo být?

 

What do you like? https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=What%20do%20you%20like%3F

I like melons. https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=I%20like%20melons.

  • Tyto dvě věty si přepiš do slovníčku.

Teď si vyzkoušíme tyto věty s novými slovíčky.

  • Vždy si poslechni otázku a zopakuj.
  • Potom vyber odpověď, poslechni a zopakuj.
  • Zkus si i to, co nemáš tak moc rád/a.
  • Aj 17.4. like.docx (12140)

16.4.2020

ČESKÝ JAZYK

Umíš se dívat kolem sebe? Tak třeba, víš, co má mamka nebo taťka dnes oblečené?

Dnes se dozvíme, jak se Malý princ umí dívat na svět. Přečti si ukázku z kapitoly Beránek. Malý princ Beránek 16.4..docx (188761)

Zdálo se ti v textu něco divného? Občas se nám tam zamotal mimozemšťan, který neumí správně česky.

  • Vyhledej v textu 7 tučně vytištěných slov a správně je vyčasuj (natvaruj) ve větě. Slovo ve správném tvaru si zapiš do sešitu.
  • Jak ti to šlo? Hned to zjistíš. Proveď kontrolu. Malý princ Beránek 16.4. kontrola.docx (188360)

Byl letec spokojený s poslední kresbou beránka? Ano, schoval ho do ….

Nakonec byli letec i Malý princ spokojení. Každý dosáhl svého.

MATEMATIKA

Dnes jsme se dozvěděli, že planetka, na které žije Malý princ,  je malinká. Včera jsme se dozvěděli, že v naší sluneční soustavě je nejmenší planetou Merkur. Máme také barvené a větší planety. Tak třeba Mars. Mars se umí čepýřit, takže má jakou barvu? Ano, červenou.

  • Tak snad se nebudeme muset červenat, protože tohle cvičení v pracovním sešitě na straně 22 cvičení 6 zvládneme rychle a bez chyb.

Planeta Mars je pokrytá červeným prachem, proto si můžeme říct, že se čepýří.

  • Nakresli si do sešitu Mars a červeně (červený prach) do ní vepiš tato čísla: dvěstě čtyřicet šest, sedmset dvacet šest, pětset dvacet devět, dvěstě padesát čtyři.
  • Teď si vezmi vyrobené peníze a čísla z nich skládej a potom ke všem přidej dvěstě a potom uber dvěstě. Co se stane? Ano, zvýší nebo sníží se jen počet stovek. Desetikoruny a koruny zůstanou stejné.
  • Kdo potřebuje ještě další vysvětlení, tak si otevře tento odkaz. https://www.matyskova-matematika.cz/8-dil/video/str-27/

Astronomové (lidé, kteří se zabývají vesmírem) se rozhodovali, zda je na Marsu život nebo ne. Ovšem chybí tam tekoucí voda a vzduch. Takže rozhodnutí zní: ne.

Na Marsu se zřejmě nachází nejvyšší hora (je to sopka) v naší sluneční soustavě a také je tam strašlivě hluboké údolí.

  • Když budeme sčítat, tak vytvoříme vysoké sopky, a když odčítat, tak vytvoříme naopak hluboká údolí. Otevři si pracovní sešit na straně 23 cvičení 1,2,3,4. Je to zase jako počítání do 10, uvidíš.

15.4.2020

Dnes 15.4. v 10:10 pořad UčíTelka - Povíme si něco o sluneční soustavě (tento týden naše téma)

ČESKÝ JAZYK

Dnes nás čeká úvod knihy Malý princ. Vypravěčem je pán, který se setká s Malým princem.

Někdy asi děti mají opravdu s dospělými trápení. Dospělí nerozumí jejich legraci, ale děti zase naopak někdy nerozumí legraci dospělých. Tak to je.

  • Co dělal vypravěč, když byl malý a dospělí tomu nerozuměli? Vyhledej v textu a napiš do sešitu 5 sloves, která říkají, co dělal, když byl malý. V českém jazyce se říká, že jsou to slovesa v minulém čase. Včera jsme taková slovesa tvořili v myšlenkové mapě.

Časy sloves máme 3 – čas minulý (to už bylo), čas přítomný (to se děje právě teď) a čas budoucí (to se teprve stane za chvilku, zítra, za rok…)

I náš pán byl dítětem, teď vykonává určité povolání a v budoucnu určitě zestárne. Jaký byl, je nebo by mohl být jeho život?

MATEMATIKA

Malý princ přiletěl z jeho domovské malé planetky na naši Zemi. Určitě nebyl z naší sluneční soustavy. Sluneční soustava je takové zvláštní království, na jehož pomyslném trůně sedí Slunce – zlatá horká hvězda. Všichni jeho poddaní, což jsou planety a planetky, kolem něj pokorně krouží.  Víš, kolik je v naší sluneční soustavě planet? Zjisti si to nebo ověř v početním řetězci.

3 . 8 = __ : 6 = __ : 2 = __ . 3 = __ . 7 = __ - 2 = __ : 5 = ____

První planetou je Merkur – rychlý běžec. Je to nejmenší planeta, nejblíže Slunci a obíhá kolem Slunce nejrychleji.

Tím, že je tak blízko Slunci, tak to vypadá, že tam bude hodně horko. Ale je to trochu jinak. Asi 100 dní je tam skoro 430 °C a dalších 100 dní až mínus 170 °C, takže mráz.

  • Vypočítej příklady v pracovním sešitě na straně 22 cvičení 5 a vybarvi všechny výsledky, které by mohly označovat teplotu na Merkuru. Tentokrát si nevšímej zadání u cvičení.

Druhou planetou od Slunce je Venuše. Na obloze bývá večer vidět jako první hvězda Večernice a ráno svítí jako Jitřenka. Říká se, že je to dvojče Země, protože vypadá skoro stejně, ale žít se tam nedá, protože je zahalená do jedovatých mraků.

ANGLIČTINA

Dnes změníme učebnici. Vyměníme ji za internetovou. Budete hodně poslouchat a opakovat. Je to moc důležité.

Look at the magic world. https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=Look%20at%20the%20magic%20world.

Knihou vás bude provázet čarodějnice Lara a kočka Harriet. Najdi si je v obrázku. Kliknutím na obrázek se zvětší. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English3_1/english3_1.mc&pageord=1

Čarodějnice Lara si vykouzlila svět tvořený jídlem a pitím. It’s the magic world.

Otevři si tento odkaz. Dobře si prohlédni obrázek, klikni na text v bublině a poslouchej, jestli najdeš v poslechu něco, co je v obrázku a co už třeba znáš. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English3_2/english3_2.mc&pageord=68

Teď se podíváme, co vše za potraviny na obrázku najdeme.

Zkusíme si s novými slovíčky zahrát pexeso. V každém políčku ti slovíčko řeknou anglicky. Poctivě slova opakuj. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English3_2/english3_2.mc&pageord=103

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=English3_2/english3_2.mc&pageord=92

14.4.2020

 
Dnes 14.4. v 10:10 pořad UčíTelka - písemné sčítání
Zítra 15.4. v 10:10 pořad UčíTelka - Povíme si něco o sluneční soustavě (tento týden naše téma)
 
 

ČESKÝ JAZYK

Letošní Velikonoce jsou minulostí, ale zážitky zůstávají. To, co jste letos o Velikonocích prožili, zkusíme zapsat do myšlenkové mapy. Tentokrát kluci nesměli na koledu, rodiny nemohly do obchodů a tak jste možná více byli pospolu v nejbližší rodině.

  • Vezměte si větší papír a na něj si zapište začátek myšlenkové mapy podle mého obrázku. Myšlenková mapa Velikonoce.jpg (324547) Potom myšlenkovou mapu doplňte podle množství šipek. Můžete i rozšířit, když chcete. Pozor, Velikonoce už byli, takže slovesa také tak časujte (tvarujte) – např. malovala jsem, bruslil jsem…
  • Myšlenkovou mapu mi, prosím, pošlete.

Mít někoho blízkého a prožít s ním třeba Velikonoce je v tomto období určitě moc krásné. Přečti si úryvek z knížky Antoine de Saint-Exupéry (čti:Antuan Sent-Exypery): Malý princ. Malý princ 14.4..docx (12203)

 

MATEMATIKA

S kým si chtěl Malý princ hrát? A měla čas? Já si čas na hru s tebou najdu. Pohrajeme si s čísly. https://skolakov.eu/matematika/3-trida/nasobeni-a-deleni/8/pexeso-nasobeni/hra2.html

Koho hledal Malý princ? Určitě ti to už taky chybí, ale vydrž, ono to přejde.

  •  Otevři si pracovní sešit na straně 21 cvičení 2 a spočítej, kolik by jich tedy mohl potkat.

Liška lidi popisovala velmi zvláštně. Vlastně je popisovala z pohledu zvířete. Zkus si tuto část najít a znovu přečíst.

Najdi si v textu, jak vysvětlila liška slovo „vytvořit si pouta“.  Určitě to nebudou pouta pro zloděje. Zřejmě to myslela tak, jako je to u příkladů, které nemohou být bez výsledku.

  • Otevři si pracovní sešit na straně 21 cvičení 6 a vytvoř k příkladu správné pouto, tedy výsledek.

ANGLIČTINA

Dnes si nejprve zopakujeme části těla a teprve pak je začneme oblékat. https://www.english-time.eu/english-now/interaktivni-pracovni-listy/health-and-safety-ipl/163-body-parts-casti-tela/

 

Jdeme ve skříni zkontrolovat všechno oblečení. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

 

Vybráno máme, tak jdeme zkoušet, co by bylo nejlepší. Dobře poslouchej. https://www.wattsenglish.cz/interaktivni-listy/u9-7/u9-7.html

 

Ale co to? Ve skříni se nám objevily cizí věci. Nejprve si ústně zopakuj otázku a odpověď. Pracovní sešit na straně 40 nebo použij tyto odkazy.

Whose hat is this? https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=Whose%20hat%20is%20this%3F

 It’s the cowboy’s hat. https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=It%E2%80%99s%20a%20cowboy%E2%80%99s%20hat.

 

Tak a můžeš rozdělovat, čí je co. Odpovědi napiš do sešitu z angličtiny. Prosím o zaslání vypracovaného úkolu.