6.4.-8.4. 3.třída

 

8.4.2020

ČESKÝ JAZYK

Už jen pár dní a máte tady Velikonoční pondělí. V tomto týdnu si lidé dny pojmenovali a každý den měli něco speciálního k snědku.

 V dnešní době se asi nejvíc dodržuje pečení mazance nebo velikonočního beránka. Mazanec je z kynutého těsta, které v sobě má spoustu vzduchových bublin. My těsto upečeme a bubliny taky.

  • Otevři si pracovní sešit na straně 41 cvičení 22b a vypracuj. (Někteří už věděli, že ani tohle cvičení nás nemine.)

Velikonoční beránek se peče ve formě, protože těsto je tekuté. To je rozdíl od kynutého mazance.

Beránek se po upečení zdobí mašlí, aby byl krásný.

  • Namaluj si beránka a ozdob ho 5 slovesy, co se s velikonočním beránkem dělá. Všechna slovesa napiš v 1. osobě čísla jednotného. (Já peču …)

MATEMATIKA

Rozhodni se, co si na Velikonoce upečeš. Rozhoduj se správně.

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-mala-nasobilka-2-uroven/375

A chystáme si správné ingredience na pečení. Základem bude mouka. Popros maminku, ať ti zkusí dát do ruky 1 kg mouka a třeba balíček prášku do pečiva. Podívej se, kolik váží prášek do pečiva? Najdi si na balíčku, v jakých jednotkách se váží menší množství. Opatrně všechno vrať.

  • Mouku z balíčku budeme postupně odsypávat. Otevři si pracovní sešit na straně 20 cvičení 5,6. Mohou ti zase pomoct peníze.

Došla mouka. Musíme jet nakoupit. Jenže tvé žluté vozidlo je zatarasené jinými. Vyřeš tuto situaci.

Kolik jsi v obchodě utratil/a?

  • Zjisti v pracovním sešitě na straně 21 cvičení 1.

ANGLIČTINA

 
 

Tento školní týden nám končí. Přeji vám krásné a sluníčkové velikonoční prázdniny plné odpočinku.

 
 

7.4.2020

Jelikož se už doma učíme 4. týden, potřebuji zkontrolovat některé práce. Někteří rodiče mi pravidelně zasílají práci svých dětí. Velmi jim za to děkuji.

Pro další domácí výuku navrhuji toto řešení, které by mohlo být schůdné pro všechny. K úkolu, který budu chtít zkontrolovat, vám napíšu, ať mi ho pošlete. Ostatní nemusíte, ale můžete.

 

ČESKÝ JAZYK

Připomínám, že dnes je termín, kdy mi máte zaslat vypracovanou stránku čtenářského deníku.

Včera jsme si vykládali o barvení vajíček. Dokonce jsme se dozvěděli, že v Anglii dětem vajíčka schovává velikonoční zajíček.

  • Vyhledej a doplň všechna chybějící i/í, y/ý v pracovním sešitě na straně 41 cvičení 22a.

Dnes bude řeč o šlehačce. Něco si o ní přečti. Šlehačka 7.4..docx (13683)

  • Přečti si text a napiš do sešitu, co je to ta šlehačka.
  • V textu najdeš tučně vytištěná slova. Vypiš si je do sešitu a urči správně jejich osobu. Pod textem najdeš pomocnou tabulku. Např.: oni šlehali – 3. osoba

A co se s takovou žilou dělá? Některé činnosti vykonává jedna osoba a někdy je k tomu potřeba více osob. V češtině pro jednu nebo více osob máme jednotné a množné číslo. To už jsme se učili u podstatných jmen. Číslo jednotné jako jeden a číslo množné jako mnoho.

  • Urči, zda tuto činnost dělá jedna nebo více osob. Urči tedy jednotné nebo množné číslo. Slovesa 7.4..docx (11082)

Procvič si určování osoby a čísla u sloves. V tomto cvičení se určuje také čas, ten vynechejte nebo zkuste.  https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni3.htm

 

MATEMATIKA

Každý karabáč měl barevné stužky. Kolik a jaké barvy stužek si nachystaly děti?

  • Děti měly 48 stužek a chtěly je obarvit na modrou, zelenou, žlutou a červenou.  

Polovinu jich obarví na zeleno,

červenou obarví 3krát méně stužek než zelených,

modrých má být 3krát více než žlutých,

žlutých je 6krát měně než zelených.

 

Za koledu chlapce čekala odměna. Kdysi si vykoledovali vejce, ale dnes chlapci dostávají sladkosti nebo snad i peníze.

  • Spočítej, kolik by tak mohly dívky utratit za vytvoření odměny pro koledníky. Otevři si pracovní sešit strana 20 cvičení 2,3.

Obchod, kde se prodávají stuhy, se nazývá galanterie. Stuhy se prodávají na metry. Zopakuj si, jaké znáš jednotky délky. Zkusíme si stuhy postupně odstříhávat a naučíme se odčítat dvojciferná čísla přes základ 100.

  • Nejprve si pusť video. Dnes to bude cvičení 2., tedy až druhý obraz videa. https://www.matyskova-matematika.cz/8-dil/video/str-24/
  • Otevři si učebnici na straně 24 a ústně pomocí peněz vyřeš cvičení 2.
  • pracovním sešitě si tyhle počty vyzkoušej na straně 20 cvičení 4.

A kolik vlastně na ten šmigus potřebuješ proutků? Nejčastěji 8.

  • Vyřeš do sešitu, kolik proutků potřebujeme na  2 a 3 šmigusy a kolik šmigusů upleteme ze 40 a 56 proutků, když na jeden šmigus budeme potřebovat 8 proutků.

ANGLIČTINA

Pro začátek si ještě zopakujeme slovíčka oblečení. Věřím, že už je umíte perfektně. https://www.skolasnadhledem.cz/game/1732

Vyhledej, kam se mi ve skříni ukrylo oblečení.

Teď malá zkouška znalostí slovíček oblečení. Namaluj obrázek podle zadání a pak popros rodiče, ať to vyfotí a pošlou mi to. 

První postava: a black skirt, a red shirt, brown shoes, a yellow hat.

Druhá postava: an orange jacket, blue jeans, green socks.

Podíváme se do muzea voskových figurín. Naučíme se novou větu, tedy otázku. Otevři si odkaz a pracuj podle zadání.

Aj museum 7.4..docx (1637930)

Teď už víš, jak na to. Vezmi si pracovní sešit na straně 40 cvičení 5. 

Dobře si prohlédni postavy a potom malé výřezy obrázků u řádků. Zkus poznat, čí je co. Až budeš mít hotovo, popros rodiče o vyfocení a zaslání.

 

6.4.2020

ČESKÝ JAZYK

 

Vajíčka jsou odměnou pro koledníky i velikonoční dekorací, ale mají také svůj symbolický význam. Vejce znamená nový život nebo znovuzrození.

V Anglii využívají vajíčka na jinou tradici. Vajíčka schovává zajíček a děti je hledají na zahradě v trávníku, ve křoví atd.

  • Najdeš také všechna vajíčka? Otevři si pracovní sešit na straně 40 cvičení 19 a hledej a doplňuj.

Barevná a zdobená vajíčka pak dostávali o Velikonočním pondělí koledníci. Vajíčka musela být plná, uvařená a barevná, vyfouknuté skořápky – takzvané kraslice -  se používaly jako dekorace. O velikonočních vajíčkách 6.4..docx (12718)

Co všechno se tedy s vajíčky na Velikonoce dělá?

  • Zapisuj, v jaké osobě jsou slovesa. (pomůžou ti zájmena, která najdeš v učebnici na straně 81 ve žluté tabulce.

malujeme

barví

zdobím

vaříte

kreslíš

darují

 

Každá barva vajíčka něco znamená. Přečti si, jaké vajíčko bys darovala nebo jaké bys chtěl vykoledovat. Význam barev velikonočních vajíček 6.4..docx (10765)

  • V textu najdi slovesa (co dělá) a vyhledej k nim správné zájmeno, které určuje jeho osobu. Zájmeno se slovesem zapiš do sešitu.
 

MATEMATIKA

 

Teď bude potřeba vajíčka rozdat všem těm, kteří je zkusí ozdobit pro tyto Velikonoce.

  • Otevři si pracovní sešit na straně 19 cvičení 6 a dej se do práce.

Ti, kteří se věnují výzdobě velikonočních vajíček, je malují už dlouho před Velikonocemi. Zjisti, kolik kraslic vytvořili tyto umělkyně.

Na druhém místě skončila Jerolíma se 248 vejci. Na třetím místě byla Markulína, která nakreslila o 90 vajec méně než Jerolíma. Nejlepší byla Aďulína, která překonala Markulínu o 70 vajec.

Kolik vajec namalovala Markulína?

Kolik vajec namalovala Aďulína?    

Je možné, aby byla nejlepší Aďulína?

  • Otevři si pracovní sešit na straně 19 cvičení 5 a spočítej, kolik vajec namalovaly další umělkyně.

Taková pěkná kraslice dá moc práce a taky podle toho za ní zaplatíme. Představ si, že za jedno takové třeba pštrosí křehké vajíčko, můžeš zaplatit skoro 2 000Kč.

  • Zkusíme nakoupit trošku menší a levnější vajíčka. Nachystej si peníze.
  • Otevři si učebnici na straně 24 a pusť si video. https://www.matyskova-matematika.cz/8-dil/video/str-24/
  • Teď si zkus, pomocí peněz, vypočítat v učebnici na straně 24 cvičení 1 – ústně.

Tak drahé kraslice? Pozor na pirátyhttps://skolakov.eu/matematika/3-trida/scitani-a-odcitani-do-1000-zpameti/pocitani-s-piraty/priklady1.htm