4. třída

Sběr papíru v Litultovicích je od 20.10.2020

PÁTEK 23.10.2020

Děkuji za krásná setkání alespoň přes video hovor. Četli jste krásně. Posílám ještě jednou velkou pochvalu.

ČESKÝ JAZYK

Příští týden ve středu 28. října nás čeká státní svátek. Tento den roku 1918 vznikla Československá republika. Začaly vznikat československé symboly a všechno se muselo sepsat. A určitě tam nesměly být chyby.

Podívej se, jak v roce 1918 vypadala vlajka Československa. Je velmi podobná polské vlajce, ale má jiný odstín červené.  https://www.libea.cz/product/vlajka-ceskoslovenska-1918-1920/

Oproti dnešní vlajce je dost jiná. Takhle jinak mohou vypadat i slova s předponou nebo bez. Zopakuj si, jak se předpony píší v učebnici češtiny na straně 19 a 20.

  • Pracovní sešit strana 20 cvičení 5. Můžeš si zahrát na učitele a hned si cvičení zkontrolovat v pracovním sešitě vzadu na straně 4.

Nebylo vůbec jednoduché vybrat vlajku, která by reprezentovala náš stát.

Tady si můžete poslechnout, jak tento státní svátek slavili pejsek s kočičkou od Josefa Čapka. https://www.youtube.com/watch?v=EuXVc7UWPzQ&t=25s

 

MATEMATIKA

Trošku jste někteří vláli (tak jako naše vlajka, protože je ve stejné podobě jako ta československá)  v dělení se zbytkem. Tak to procvičíme v pracovním sešitě na straně 13 cvičení 5. Vypočítej, nech si vyfotit a poslat.

Vlajka se vyvěšuje na budovy k státním svátkům nebo k významným situacím naší vlasti. Většinou bývá vyvěšena před tímto dnem a také po tomto dni.

Všechno musí mít svůj řád neboli pořadí. Tak je to i u čísel.

  • Otevři si učebnici matematiky strana 22 a podívej se nejprve do horního rámečku, kde jsou různě ciferná čísla. Potom se podívej na druhý žlutý rámeček a najdi si, jak jdou řády za sebou.
  • Vyzkoušej si tvořit čísla podle zadání. Připomínám, že sudá čísla jsou čísla, která mají v řádu jednotek násobek 2. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=551
  • A teď hledej správné místo. Pracovní sešit strana 13 cvičení 4. Klidně si nech otevřenou učebnici strana 22.
 

ANGLIČTINA

A co čísla v angličtině? Poslouchej a hledej. https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/numbers/phone/exercises.html

Zopakujeme si slovní zásobu. Dnes si zahraješ hru. Pokud dáš název a obrázek na sebe správně, tak ti zmizí.   https://quizlet.com/536226242/match

  • Otevři si pracovní sešit z angličtiny strana 10 cvičení 1 a doplň. Jako vždy, každé slovo napiš 2x.

Dnes se podívejte na angličtinu s Elis. Bohužel se tam neobjeví všechna nová slovíčka. https://www.youtube.com/watch?v=STn7zrgLocc

Tady najdete také další slovíčka. Bude potřeba to projít několikrát a hlavně opakovat hlasitě.

 

PŘÍRODOVĚDA 

  • Přečtěte si v učebnici strany 10 a 11 .
  • V interaktivní učebnici si pořádně prohlédněte všechny obrázky  mechů, kapraďorostů, přesliček, atd. www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Prirodoveda4/Prirodoveda4.mc&pageord=5
  • Na straně 11 zaměřte pozornost na stavbu rostliny, v on-line učebnici naleznete fotky kořene. Poznáte podle obrázku, jaký je rozdíl mezi kořenem stromu a kořenem trávy? 
  • Do sešitu si nakreslete obrázek stavby těla kvetoucí rostliny (str.11). 
  • Pod obrázek napište, jaký rozdíl jste vypozorovali mezi kořeny stromů a trav.

P.S: Komu dělal kvíz problém, vyzkoušejte si jej znovu. Dvakrát, třikrát, desetkrát.. ať se Vám to pořádně uloží do paměti  :-)

ČTVRTEK 22.10.2020

ČESKÝ JAZYK

Na začátek češtiny trochu přemýšlení. Vylušti si křížovku číslo 1. https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/stavba-slova/krizovky/krizovky1.htm

V pohádkách mohou klidně vystupovat zvířata, třeba i to, co ti vyšlo v tajence. A ti všichni pomáhají, aby dobro zvítězilo nad zlem.

Lidové pohádky se šířili nejprve ústně většinou z babiček na vnoučata.

Některé pohádky by se mohly zapomenout a tak se např. Karel Jaromír Erben nebo Božena Němcová rozhodli pohádky zapsat.

  • pracovním sešitě na straně 20 tě čeká jen doplňování ve cvičení 4. Vypracovaný úkol si nech vyfotit a poslat.
 

GEOMETRIE

Nejprve trochu opakování z minulé hodiny. Připomeň si: levá stránka nahoře https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_geom/Matematika4_geom.mc&pageord=6

Vezmi si dvě kouzelné tužky, protože teď budeme čarovat.

 

VLASTIVĚDA

Tento týden jsme začali s rodem Přemyslovců. Dnes se podíváme na dalšího velkého panovníka a tím je svatý Václav.

A opět český lev. Dobře se dívej, protože do sešitu z vlastivědy pak vypracuješ myšlenkovou mapu na sv. Václava. https://www.youtube.com/watch?v=KpEvNhmciNs

  • Do sešitu z vlastivědy si napiš nadpis -  PŘEMYSLOVSKÁ KNÍŽATA a vytvoř si myšlenkovou mapu. Uprostřed bude sv. Václav a zbytek je na tobě. Použij všechno, co ses dozvěděl/a. Může to být barevné nebo třeba i s obrázkem.
 

STŘEDA 21.10.2020

SLOH

Dnes se budeme zabývat popisem pracovního postupu. Nejprve se na práci připravíme.

  • Po otevření odkazu si vpravo klikni na pořad z 10.10.2020. Můžeš se podívat na celé jejich vyrábění, ale pro nás bude 19 minuta, kde vyrábějí z podzimního listí. Ty minuty najdeš tak, že dole v obrázku videa najdeš čáru, a když po ní půjdeš myší, tak se ti tam objeví čas. Pokud si s tím nevíš rady, tak piš.
  • Dobře se podívej, co všechno potřebujeme při popisu pracovního postupu. https://decko.ceskatelevize.cz/sikulove

Teď si takový pracovní postup vyrobíš sám/a. My jsme ve škole vyráběli podzimníčky a protože byli krásní, tak se pochlubíme tím, jak jsme je vyrobily. Kdo zrovna nebyl ve škole, tak si vzpomene na loňskou výrobu podzimníčka.

  • Sloh můžeš psát do slohového sešitu a pak si ho nechat vyfotit a poslat nebo ho celý napiš do emailu a pošli mi ho. Já ti to pak ve škole vytisknu a do slohového sešitu si to nalepíme.
  1. Otevři si na pomoc učebnici češtiny strana 16.
  2. Nejprve napiš seznam věcí potřebných k práci.
  3. Krátkými větami (aspoň 5 vět) popiš postup výroby. Můžeš použít slovesa: vyřežu, zapíchnu, přivážu, nalepím, ozdobím, nakreslím, vystřihnu …

MATEMATIKA

Rozcvička do školního sešitu: 58 : 10 =; 3 : 6 =; 21 : 4 =. Řešení si nech vyfotit a poslat nebo napiš emailem.

Dnes se podíváme na číselnou osu od 5 000 do 10 000. Pokračujeme tedy další tisícovkou, ale jinak je to úplně stejné. Pořád postupně přidáváme stovky, desítky a jednotky.

A opět jsme u hledání třeba ztracené princezny nebo kouzelného předmětu. Tak tedy - teď se nám ztratilo číslo. Po otevření odkazu si procvič tento řádek:

4

Matematika

Počítání do 10 000

Číselná řada – level 1

         01

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=4&subject=Matematika&search1=01.+Po%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD+do+10+000&topic=01.+%C4%8C%C3%ADseln%C3%A1+%C5%99ada+%E2%80%93+level+1#selid

Pohádky jsou plné kouzel, takže teď nás čeká čáry máry s čísly.

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1_PS/Matematika4_1_PS.mc&maintitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=101

 

ANGLIČTINA

Četla jsem pohádkovou knížku a nejprve jsem skončila na straně 13, dál jsem dočetla na stranu 35 a teď jsem už na straně 67.

-          Napiš do školního sešitu čísla stránek anglicky a nech si vyfotit a poslat.

Dnes si nová slovíčka zapíšeme do slovníčku. Do slovníčku už jsme si vlepili UNIT 2.

-          Dnes dopíšeme POUZE NÁZVY MÍSTNOSTÍ. Piš na řádky v dané místnosti.

-          Pomůže ti učebnice angličtiny strana 12 obrázek nahoře.

A jdeme procvičovat. Snad vám ta nová aplikace šla.

Opět si zkuste Learn (učit se) a pak zkusíme ještě Write (psát).

Tady je adresa: https://quizlet.com/536226242/house-flash-cards/

 

ČTENÍ

Dnes nás čeká jedna legrační pohádka. Napsal ji Rudolf Čechura a je o Maxipsu Fíkovi.

  • Otevři si čítanku strana 21 a přečti si tuto pohádku celou (až do strany 23).
  • Při čtení zapisuj do sešitu z literární výchovy  jména pohádkových postav (vyber jen 5), které v pohádce vystupují. Pozor, jak se jména píší a piš krasopisně.
  • Na zítra čtvrtek 22.10. si připrav čtení části, která tě nejvíc pobavila. Zkusím si vás zítra, po domluvě s rodiči, poslechnout.

 

 

ÚTERÝ 20.10.2020

JAZYK ČESKÝ

V pohádkách musí hlavní hrdinové často rozluštit nějaké tajemství. Teď se stáváš hlavním hrdinou ty.

Pár tajemství se skrývá na tomto hradě.

Další ukázka z pohádkové knížky od Jindřicha Balíka z knihy Pohádky ze sluníčka. Tady vystupují zvířátka.

MATEMATIKA

Otevři si pracovní sešit matematiky strana 11 cvičení 1. Pomocí učebnice strana 19 žlutý rámeček cvičení vypracuj.

Šlo ti to? V další práci ti pomůže výukové video na práci s číselnou osou do 10 000. https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-19/

Podle zhlédnutého videa vypracuj v pracovním sešitě strana 12 cvičení 1 jen číselnou osu 0-1000 a 1000- 2000.

-       Nejprve se podívej na první a poslední číslo osy, pak doplň čísla do rámečků a teprve pak do bublin.

Prozatím jsme pracovali s řády tisíců, stovek a desítek. Teď přidáme také jednotky.

-       Vezmi si papír a otevři si odkaz. Toto cvičení najdeš také v učebnici strana 19 cvičení 2. Čísla si zapiš na papír a hned si je v odkaze zkontroluj. Odkaz: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=165

A už jen opakování „matka moudrosti“.

-       https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=883

-    https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=567
 

ANGLIČTINA

Procvič si čísla. Hlasitě je opakuj. https://www.umimeanglicky.cz/slovicka-numbers-2-uroven?source=recAlternative

A teď ta nová aplikace. Nejprve se podívej na fotku, jak to bude vypadat. Protože je to vše v angličtině, tak si prohlédni mé popisky, ať víš, co je k čemu. vysvětlení quizletu.png (264003)

  • Otevři si tento odkaz a klikni vlevo na Learn.  https://quizlet.com/_8v96te?x=1jqt&i=3790y3
  • Pokud si nebudeš s něčím vědět rady, tak mi napiš email.
  • Jestli si budeš chtít vyzkoušet i další části, tak klidně zkoumej.

VLASTIVĚDA

Nejprve si zopakuj probrané učivo.

V září jsme slavili svátek sv. Václava a teď se pomalu dostáváme k jeho vládě v našich dějinách.

 

PONDĚLÍ 19.10.2020

JAZYK ČESKÝ + ČTENÍ

Než začneme, tak se vrátím ke cvičení z pátku. Podívej se na rozdíl slov PODANÁ X PODDANÁ. 19.10. podaná-poddaná.pdf (659267)

Na dnešek jste si měli přečíst kapitolu o Cyrilovi a Metodějovi z knihy Dějiny očima psa.

  • Napište mi do sešitu z literární výchovy, co zajímavého, nového nebo úplně známého jste si přečetli. Zkus ve větách (3 krátké věty postačí) použít tato slova hb_tý, zlob_l.

Zatím jsme se zabývali pověstmi. Už víme, že místo nebo třeba osoba existovala, ale ostatní si lidé domysleli. A co pohádky?

Tak a jdeme na pohádky. Ty mohou být umělé nebo lidové. Začneme umělými pohádkami.

Odpověz si na úkol f) a zkontroluj si svou odpověď, klikni na ŘEŠENÍ: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Cesky_jazyk4/Cesky_jazyk4.mc&pageord=252

A teď trošku opakování. Co si nepamatuješ, hledej v učebnici. Vypracujte do školního sešitu z češtiny:

 cvičení a)tady stačí zapsat 2 slova s předložkou a 2 slova s předponou,

cvičení c)tady si vyber jen 2 slova,

cvičení d)tady vyber jen 1 slovo a

cvičení e)tady napiš 2 slova souřadná a k nim slovo nadřazené.

Vypracovanou práci si nech vyfotit a poslat.  Já ti pošlu známku.

 

MATEMATIKA

Rozcvička: Učebnice matematiky strana 17 cvičení 5 a) do školního sešitu. Odpověď mi můžeš poslat také emailem nebo si nech práci vyfotit a poslat.

Tisíce broučků se už začíná chystat k zimnímu spánku, tak jako Čmelda a Brumda. Dnes tedy začneme počítat do 10 000 (desetitisíce). Nejprve se podívej na výukové video - Úvod. Kdo už se v tomto oboru orientuje, tak se může kouknout jen na kousek. https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-18/

 

Vyzkoušej si sám/a interaktivní cvičení: 1. cvičení - https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=582

 2.cvičení - https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=605

 

Otevři si pracovní sešit na straně 11 cvičení 4. Nejprve vypisuj jednotlivé řády a v druhé tabulce je zase poskládej do celého čísla. Cvičení si hned zkontroluj. https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1_PS/Matematika4_1_PS.mc&maintitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=94

A jak je to s penězi? Kdo potřebuje poradit, tak se koukne na výukové video: cvičení 1 https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-18/

 

 Otevři si pracovní sešit strana 11 cvičení 3. Pozor, v některých řádech může být 0. A opět si zkontroluj: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika4_1_PS/Matematika4_1_PS.mc&maintitle=Matematika4_1/Matematika4_1.mc&pageord=93

Pokud najdeš chyby, tak je zkus pochopit. Pokud se ti to nepodaří, tak mi napiš a zkusíme to spolu.

 

PŘÍRODOVĚDA

Dobrý den, 
 
prosím vyplňte tento krátký kvíz. Pokud by si někdo nevěděl rady, může si otevřít učebnici na straně 9 a 10 a informace dohledat tam.