Úkoly 2.-6.11.2020 4. třída

PÁTEK 6.11.2020

ČESKÝ JAZYK

BÝT plný znalostí, znamená učit se. Někdy to ovšem BÝVÁ BITVA o naše mozkové LABYRINTY – bludiště myšlenek. OBYČEJNĚ se nám nechce BYSTŘE opakovat vyjmenovaná slova, ale teď to uděláme.

  • Ústně si zopakuj vyjmenovaná slova po B.
  • Teď je použijeme. Vždy si přečti celé slovní spojení (k čárce), musíš tomu rozumět a pak teprve doplňuj.  Pracovní sešit strana 22 cvičení 3.

Vy už se trošku v historii vyznáte, tak se podívejte, jak někdo vymyslel básničku a zřejmě o historii nic nevěděl.

Uvidíme, kolik ti toho v hlavičce už zůstalo. Čeká nás totiž BABYLON – zmatení, blázinec, zmatek slov.

Snad už jsme ten BABYLON rozmotali.

  • Pracovní sešit strana 23 cvičení 7

MATEMATIKA

Dnes začneme opakováním porovnávání čísel do 10 000. Práci vám ohodnotím.

  • Vezmi si školní sešit a učebnici strana 24 cvičení 1. a 3.
  • Čti dobře zadání a do sešitu zapisuj jen seřazená čísla.

Dnes si zopakujeme zaokrouhlování a naučíme se zaokrouhlovat na celé tisíce. Pravidla jsou pořád stejná.

A opět BABYLON – zmatení. Teď tam dáme všechny řády.

nebo mi poslat na kontrolu.

ANGLIČTINA

Výuka probíhá online.

 

ČTVRTEK 5.11.2020

 

ČESKÝ JAZYK A ČTENÍ

Předpony pro nás budou také důležité u vyjmenovaných slov. Pro začátek si zopakujeme předponu roz - . Nezapomeň, pokud si předponu schováš, musí ti zůstat smysluplné slovo.

Dnes můžeme přemýšlet, kam bychom si zajeli, kdyby to šlo. A tak můžeme jenom jezdit prstem po mapě.

 

Na cestách bychom mohli něco zažít a pak si třeba říkáme: „Co by se stalo, kdyby …“ A o tom je básnička Jiřího Žáčka v učebnici češtiny strana 27 cvičení 2.

  • Básničku si hlasitě několikrát přečti a všímej si tučně vytištěných slov.
  • Všechno to jsou tvary vyjmenovaného slova BÝT. Už jsme se s nimi setkali.
  • Podívej se do žlutého rámečku pod básničkou, tam najdeš další tvary. Slova ze závorky si pečlivě opiš do školního sešitu.
  • Básničku se nauč zpaměti. Příští týden mi ji zkusíte říct. 

Co by bylo, kdyby třeba vývoj lidí neprošel pravěkem. To už nezjistíme. Ale aspoň si můžeme o pravěku číst třeba v Lovcích mamutů od Eduarda Štorcha.

  • Pracovní sešit strana 23 cvičení 6 a), b) c) d). Pro doplňování použij slova napsaná v sešitě.
  • Ukázku čti hlasitě.
  • Tuhle práci si nech vyfotit a poslat.

GEOMETRIE

Dnes se naučíme rýsovat kolmice daným bodem.

Poznáš, kdy je pravítko s ryskou správně umístěno na rýsování kolmice?

Nezbývá než si to zkusit samostatně.

VLASTIVĚDA

Dnes si zopakujeme rod Přemyslovců pomocí těchto odkazů. Žádný nevynechej, protože to budeš potřebovat při opakovacím testu.

 

První Přemyslovec: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Vlastiveda4DEJ_nove/Vlastiveda4DEJ_nove.mc&pageord=144

Rodokmen: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Vlastiveda4DEJ_nove/Vlastiveda4DEJ_nove.mc&pageord=145

Svatý Václav: https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Vlastiveda4DEJ_nove/Vlastiveda4DEJ_nove.mc&pageord=195

 

K významným Přemyslovcům patřil také Oldřich a jeho syn Břetislav. Podívej se na českého lva, který ti přiblíží jejich život.

 

Oldřich a Božena: https://www.youtube.com/watch?v=t5kli7YdmZg

 

Břetislav a Jitka: https://www.youtube.com/watch?v=bm8zNj6A8-g

 

STŘEDA 4.11.2020

SLOH + ČTENÍ

Znáš pohádku, kde vystupuje Bystrozraký? Ještě má další dva kamarády. A víš, proč se zrovna ve jméně Bystrozraký píše tvrdé y? Správně, toto slovo je příbuzné k vyjmenovanému slovu bystrý.

Než se ale podíváme na další pohádku, kde se tohle jméno objevuje, tak si procvičíme také další příbuzná slova po B.

Kdyby to byla pohádka Dlouhý, Široký a Bystrozraký, tak by byla lidová. Zkus se tedy rozhodnout, zda je tato pohádka lidová nebo umělá. (Připomenutí rozdílů čítanka strana 23.)

  • Otevři si čítanku strana 26 a 27 a přečti si pohádku Jak se Huňáč a Fuňáč spletli - Jaromír Nohavica.

Dnes si tuto pohádku převyprávíme.

  • Při vyprávění si dej pozor na stejná slovesa, dále často opakujete slovo pak nebo potom.
  • Převyprávění textu nebývá dlouhé (V našem případě by mohlo stačit tak 5 vět). Vyber nejdůležitější části pohádky.
  • Věty vyprávění musí na sebe navazovat
  • Převyprávění bývá ústní, což je v současnosti problém.

1.Můžeme to vyřešit pomocí WhatsApp, kde je ikonka mikrofonu v zeleném kolečku. Když ji budeš držet, tak se nahraje tvoje vyprávění a hned se i odešle.

2.Pokud tuto možnost nevyužiješ, tak mi vyprávění napiš do slohového sešitu, nech ho vyfotit a poslat.

 

MATEMATIKA

Rozcvička do školního sešitu: učebnice strana 22 cvičení 4 c), d). (Pozor – přednost mají závorky, pokud není závorka, tak násobení.) Cvičení si nech vyfotit a poslat.

Dnes se podíváme na porovnávání čísel, která mají stejný počet řádů.

A opět si můžeme porovnat, kdo má více našetřených peněz.

 

Můžeme také porovnávat, kdo unese víc kg, nebo kdo víc měří nebo kdo vypije víc limonády nebo komu rychleji uteče čas.

 

Trošku luštění. Pracovní sešit strana 14 cvičení 5.

 

ANGLIČTINA

Slovní zásobu jsme docela dost procvičovali, tak je vhodný čas si slovíčka zapsat do slovníčku. Dnes to bude spíš takové spojování slova s obrázkem.

  • Otevři si slovníček, kde máš nalepenou Unit 2. Už jsme si tam zapisovali místnosti.
  • Otevři si učebnici strana 11 a pracuj podle obrázku nahoře.
  • Vezmi si pastelky nebo gelovky a spoj slova z rámečku se správným obrázkem. Neudělej si v tom zmatek.
  • Pro správnost si nech vyfotit a poslat.

Dnes se budeme věnovat hlavně místnostem v domě a naučíme se písničku.

Nejprve dvě nová slovíčka downstairs a upstairs. 4.11. aj.docx (88678)

A teď už ta písnička. Docela se hodí k tomuto období. 4.11. AJ2.docx (58446)

Zkusíme si to procvičit.

  • Otevři si pracovní sešit strana 10 cvičení 2 a čti a dokresluj.
 

ÚTERÝ 3.11.2020

ČESKÝ JAZYK

Dnes se vrhneme na vyjmenovaná slova po B. Dnešním úkolem je: zopakovat, která to vlastně jsou.

 

Seřazuj vyjmenovaná slova: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/rada/cviceniB1.htm

Pracovní sešit strana 22 cvičení 1 – doplň řadu vyjmenovaných slov.

Význam: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/vyznam-vyjmenovanych-slov/prirazovani.html

Vyhledej vyjmenovaná slova podle významu: kvíz forms.gle/DcttNQMGB8qAmzJk6

Vyhledej v textu vyjmenovaná slova a vypiš je bez chyby do školního sešitu. Cvičení si nech vyfotit a poslat.

3.11. vyhledej vyjm.slova.docx (11152)

 

MATEMATIKA

Rozcvička: učebnice strana 22 cvičení 4 a), b) do školního sešitu. Cvičení si nech vyfotit a poslat a já ti cvičení ohodnotím.

Víš, kdo je z vaší rodiny nejvyšší? Umíš to rozeznat? Tak stejně rozeznáváme větší a menší číslo, když porovnáváme různě ciferné číslo. Podívej se na první žlutý rámeček v učebnici strana 23.

Kolik máš ušetřených peněz, to určitě také víš. Vyzkoušej si spočítat obsah několika peněženek a hned si práci zkontroluj.

 

Peníze zvládáme a teď samotná čísla.

ANGLIČTINA

Dnes si zopakujeme slovní zásobu, ať můžeme zítra pokračovat. Určitě nic nevynechej. Bude ti to chybět.

Slovní zásoba dům:

Poslouchej kliknutím a opakuj: https://quizlet.com/536226242/learn

Poslouchej a napiš: https://quizlet.com/536226242/spell

Otestuj se:  Tady jsou překlady jednotlivých cvičení Written- napiš, Matching – vyber a zapiš A nebo B, Multiple choice – vyber správný překlad, True/False – správně/špatně

https://quizlet.com/536226242/test

 

Slovní zásoba nábytek:

Poslouchej a opakuj: https://quizlet.com/536262049/learn

Procvič si psaní slovní zásoby nábytek – furniture: https://quizlet.com/536262049/spell

Teď se otestuj:

-Tady jsou překlady jednotlivých cvičení Written- napiš, Matching – vyber a zapiš A nebo B, Multiple choice – vyber správný překlad, True/False – správně/špatně

 

VLASTIVĚDA

Zopakuj si, o kterých Přemyslovcích jsme se již učili.

  • Učebnice vlastivědy strana 16 – obrázky postav

 

Dnes k nim přidáme další rod, se kterým se Přemyslovci nechtěli dělit o vládu.

Slavníkovci: https://www.youtube.com/watch?v=6zMDU5gD-yI

Sv. Vojtěch: https://www.youtube.com/watch?v=k70bM0nf9to

Otevři si učebnici vlastivědy strana 17 a přečti si část Slavníkovci a biskup Vojtěch.

 

Zapiš si do sešitu z vlastivědy zápis: 3.11 zápis vlastivěda.docx (11557)

 

PONDĚLÍ 2.11.2020

 

ČESKÝ JAZYK

Prázdniny byly určitě jiné než jiné roky, ale možná se vám podařilo si trošku zasportovat.

  • Doplň si cvičení na doplňování ě/je. Jako pomocníka si můžeš otevřít učebnici strana 21.  https://skolicka6.sweb.cz/DOPLNUJEME/PREDPONY1.htm
  • Z doplněného cvičení do školního sešitu přepiš jednu větu, která se týká sportování.

Možná někdo hrál třeba piškvorky nebo jinou hru, u které se musí přemýšlet. Stejně tak musíme přemýšlet u doplňování i/y.

Někdo se možná o prázdninách více staral o své domácí zvířátko. Tak teď něco o zvířátkách.

  • Nachystej si kartu vyjmenovaných slov.
  • Otevři si pracovní sešit strana 21 cvičení 1. Doplň. Radu najdeš na konci básničky.
  • Vypracuj cvičení a, b (stačí 2 slova), c (najdi 6 souřadných slov)
  • Vypracovaný úkol si nech vyfotit a poslat.

Jiní si zase rádi něco pěkného nakreslili nebo luštili.

  • Pracovní sešit strana 21 cvičení 3. Rozlušti nakreslené obrázky. Pracuj s kartou vyjmenovaných slov.
 

MATEMATIKA

Rozcvička v pracovním sešitě strana 13 cvičení 6. (Připomenutí v učebnici strana 13.)

O několikaciferných číslech jsme se bavili posledně. Pokud máme dvojciferné číslo, tak obsahuje dvě číslice např. 25. Pokud je čtyřciferné, tak obsahuje čtyři číslice např. 1 234.

 

A teď řád čísel. Řád čísel tvoří jen jedna číslice.

To, co jsme teď prošli, si procvičíme s penězi.

Řády čísel použijeme také při rozkladu čísel při sčítání a odčítání.

  • Učebnice strana 22 cvičení 3 a, b, c do školního sešitu.
  • Cvičení si oznámkujeme, takže si ho nech vyfotit a poslat.
 

ČTENÍ

Dnes si přečteme pohádku O ořechovém lese od Aloise Mikulky. Jednou z hlavních postav je:

(hádej) Mohutný samotář bydlívá v lese, ozdobu na hlavě důstojně nese. A když je na podzim období říje, tak se tou ozdobou s jinými bije. Kdo je to?

  • Otevři si čítanku na straně 24 – 25 a přečti si tuto pohádku. Při čtení sleduj, jaké postavy v pohádce vystupují.
  • Vezmi si sešit z literární výchovy a psacím písmem napiš název pohádky, na druhý řádek autora a na třetí řádek krasopisně zapiš postavy, které vystupovaly v pohádce.
  • V textu najdi, jak vznikl pohádkový les a do sešitu o tom nakresli jednoduchou ilustraci.
  • Jak dobře jsi četl/a? Vyřeš kvízhttps://forms.gle/1yrvKA2K1BhNrTF48
 

PŘÍRODOVĚDA 

Dobrý den,
 
dnes jsem si pro Vás připravil kvíz. Pokud nebudete vědět,  hledejte v učebnici na stranách 10-13 (kap.Dělení rostlin). 
 
Můžete mi také napsat nebo zavolat na What's up č.604228751.